fredag 10 september 2010

Sötprutten

Alltså, måste bara berätta. Häromdagen så satt vi och skulle äta lunch. Det var rester från en soppa som heter Nikkalouktasoppa med köttfärs, vitkål, purjolök och lite morötter. Lilleman tyckte verkligen inte om det. Men jag vägrade ge honom något annat så vi kämpade på. Då till lunchen fick han äta själv, det brukar gå bättre d., Då tog han skeden med lite soppa och färs på, förde den till munnen, gapade och stoppade in den men tog lika snabbt ut den igen utan att ha tagit nån mat. Sen vinklar han ned skeden och tittar på mig med en blick som säger, se jag åt ju nu iaf. Sen tar han en till sked, men den här gången med munnen stängd. Sätter skeden mot munnen och vickar upp den som att han häller in maten och tittar på mi på samma sätt igen och väldigt nöjd...
Ska dom verkligen kunna försöka luras på det där sättet när dom bara är 13 mån??? Helt otroligt, kan säga att jag hade svårt för att hålla mig för skratt då. Var tvungen att vända mig bort t om! :D Han är ju helt underbar!
Sen har han åkt rutschkana för första gången igår, och det var en stooor höjdare!
Vi gick upp till lekparken som är på trastbacken här i närheten tillsammans med Lina, Emilia och Elliot. Sen har dom en stor trä tunnel som han kröp in i och Emilia sprang fram och tillbaka och skrämde honom där och han skrattade så han nästan storknade då. Bilder kommer senare!

Men nu måste jag ta mig i kragen och börja märka kläder, Theos inskolning börjar nämligen på måndag!!! Oouuiiii vad spännande! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar