onsdag 27 oktober 2010

Pinjemun

Visst låter det löjligt med pinjemun, men jag tror att jag fått det. Vi fick över lite pinjenötter från i lördags och i förrgår tog jag några stycken, dom var goda och smakade inte illa på något vis. Men igår morse tror jag det var så började allt smaka beskt, oavsett vad jag äter så smakar det beskt. Provade te - beskt, gröt - beskt, brödet jag demade igår - beskt. Trodde först jag inte tyckte brödet var nå gott men sen upptäckte jag att allt annat också smakar beskt. Det är jättejobbigt, men som jag läst på andra sidor där folk skrivit om pinjemun så kan saker smaka bra från början med sen blir det jättebeskt. Usch! Hoppas det inte håller i sig lika länge som det verkar göra för en del bara.

Nu till en annan sak, vi har verkligen en sjusovare här hemma. John blev tvungen att lägga honom för att sova runt 18 igår, han pratade och gormade liten kanske 30 min och sen sov han till 9.30 imorse. Vaknade själv då och trodde han kolavippat eller nått, men när jag kikade in så låg han så skönt och sov på magen. Men när jag skulle stänga åt dörren så knarrade den och då vaknade han till. Och sen åt han en jättestor gröttallrik och en halv mjukmacka. Han måste ju växa enormt nu. Och så har vi kommit på varför han haft panikskrik och annat gnäll för sig för ett tag sen. Han har fått en kindtand och en till framtand nere. Så nu är han mycket gladare om än mycket mer rörig istället.

Men nu ska jag ta och göra middag och stöka undan, vi har gått på stan en sväng och fikat med Johanna och Mille så jag har inte hunnit med så mycket här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar