onsdag 16 februari 2011

Innedag

Eftersom det fortfarande är så kallt ute så fick det bli en innedag idag. Men hur gör man för att roa en påhittig pojke på snart 19 mån…
Vi provade göra trolldeg. Det gick ganska bra ändå. När han väl kommit över att det är kladdigt. För Theo verkar ha lite problem med när han blir kladdig om händerna. Iaf ibland!P2169330P2169333P2169336P2169338P2169339





Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten på bilderna. Men orkade faktiskt inte sitta och justera eller vänta på att lilla kameran laddas klart.
Måste bara visa några fina kort jag däremot lyckades ta i förrgår.
P2149317P2149321P2149326











Och en till sak. Vi ska försöka ta hem en växasäng i helgen så nu har jag börjat träna Theo på att sova utan sängsida. Han blev som förbytt. Helt förtvivlad och kom upp på en gång och ropade efter mig och grät stora krokodiltårar. Provade lägga tillbaka honom några gånger och sen satte jag mig även utanför med dörren på glänt. Men han låg vaken hela tiden. Tillslut så satte jag tillbaka sängsidan för att prova. Och jodå, nu sover han som en bebis igen… Men vi får väl prova lite varje kväll och så tillslut kanske han vänjer sig. Vi är inte dom som ger upp på en gång. Och jag har inte tänkt sitta utanför hans dörr halva kvällarna.
Bara så lustigt hur otrygg han blev bara av att sängsidan försvann. Vi som alltid upplevt Theo som en trygg och söker pojke på alla sätt. Förhoppningsvis är det bara nått tillfälligt iaf!
Nu ska jag gå och börja med maten. John är på fackligt möte så han kommer hem senare ikväll. Är lite ovanligt. Oftast jag som är borta på saker på kvällarna.

1 kommentar:

  1. Precis så blev Emma också när vi plockade bort ena sidan på spjälsängen! Vi plockade bort sidan kring julas och jag måste säga att fortfarande har hon svårt att somna helt själv... Någon av oss måste ofta sitta med henne tills hon somnar. När sidan var kvar la vi bara ner henne och gick och hon somnade på ett ögonblick helt själv!

    SvaraRadera