fredag 4 mars 2011

Nu händer det

Ja här har det hunnit hända en hel del saker. Bla så har vi då sålt lägenheten och from 1 maj så är den inte våran längre. Utan då bor vi istället på Furuberget. Ja, jag vet, det är ett ghetto för många. Men jag ser fördelarna. Det är mindre än 5 min från dagis, nära skogen och ganska nära vattnet och inte nå längre från stan. Vi kan fortfarande träffa vänner genom att gå och John har ungefär lika långt till jobbet.
Sen var den väldigt ljus och fräsch och det var nya vitvaror i den. Och äntligen får vi fullstor kyl och frys. Aldrig mer side-by-side säger jag bara. Vi rymmer ingenting i den.

Annars då… Vi har firat mamma och pappas 40 åriga bröllopsdag, dom bjöd på mat i Ljusvattnet i Skidstugan. Massor gott var det och jag tror ingen gick därifrån hungriga.

Sen har vi fått veta fler som väntar barn, så nu känns det helt plötsligt som hälften av vår bekantskapskrets väntar barn nu. Mycket mysigt!

Och så idag så har Theo för första gången, sen han ammade, kräkts. Vi kom in på dagis och jag skulle klä på honom för att gå ut. Då kaskadkräks han över halva hallen. Snacka om att man blir behandlad som pestsmittad på en gång. Men när vi kom hem var han nästan som vanligt. Förutom att han sov i tre tim på eftermiddan och sen somnade igen strax efter 18. Och jag som skulle på sommarjobbsträff på AF och sen på jobb… Jaja, var kanske inte meningen att jag skulle dit då. Hade ju bara skrivit ut 10 CVn på morgonen…

Men nu ska jag gå och lägga mig i sängen med datorn och titta på lite How I met your mother. Ser det från början och är inne på säsong två nu. Sen kan jag även rekommendera en väldigt bra ungdomsfantasyserie av Lian Hearn, Tales of the Otori. Dessa två har jag läst än så länge.

Across the Nightingale FloorGrass for His Pillow

Ohhh så spännande. Dom utspelar sig i en fantasyversion av Japan. Mycket intressanta.

Natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar