tisdag 22 maj 2012

Misslyckad...

Ikväll har vi kårträff med lottorna och jag ska ta med nå fika. Började först med att göra korintkakor. Första plåten gick ok. Den var tydligen kvar nått på plåten som började lukta när den blev varm och sen hade jag glömt att trycka ner dom med gaffeln. Sen blev dom lite för mörka också. Men dom smakade ok. Gjorde då om och rätt med nästa plåt, gafflade dom och hade ren plåt. Men så glömmer jag bort dom litegran och när jag tar ut dom ur ugnen så åker papperet av plåten och ner på luckan. Så där låg hälften av alla kakor i smulor på golvet och i ugnen... Suck. Som tur är hade jag även påbörjat en äppelkaka som också skulle följa med. Den får nu bli solitär. Om jag inte glömmer den med! Så nu är det nog dags för lunch.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar