torsdag 7 januari 2010

God morgon?

Så sitter jag här nu då för att försöka redovisa mitt liv... Hmmm...

Kan börja med att säga att jag har ofantlig tur som har en son som sover länge på morgonen... Iaf idag när jag inte lyckades somna förrens runt 3.30 imorse. Inte bra!
Vaknade runt 11 av att T ligger inne i sin säng och sjunger, ja han är bara 5 mån men det låter iaf som att han sjunger. Dom som hört han kan bekräfta de! :D

Just nu ligger han i sitt underbara babygym och envisas med att vända sig på mage och sen bli alldeles förbannad för att han inte tar sig vidare. Ska ta och lägga han isäng igen. Så får mamma blogga lite... ;)




Så, nu sover han tror jag minsann.

Vad har jag annars att deklarera idag... Hmm.. Jo, jag och min sambo försöker äta typ(!) efter GI/Atkins i två veckor. Mest för att få en spurt i vårat nya liv. Men huga, vad jobbigt det blir när man vet att ma inte får äta nån pasta, eller nått sött. Och då "fuskar" jag ändå med en delikatess macka och liiiite honung i teét på morgonen. Annars har faktiskt jag också varit riktigt duktig på att följa allt. Förutom igår när jag hade gjort en väldigt smaskig mjölk och äggfri chokladkaka med inbyggd chokladsås. Hittade den i Nigellas kokbok Fest! Då kunde jag inte hålla mig från att smaka lite. ;) Min kära J däremot har varit superduktig hela tiden. Tror inte han har fuskat en enda gång. Jättetuff!

Nä, nu ska jag vila en stund medans lilleman sover. Men jag återkommer nog snart!
P.S Bilden på T är en gammal en, ville bara visa hur mysigt gymmet är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar