fredag 29 januari 2010

Helg mys

Så är helgen här. Oj så skönt, även om man är hemma hela veckan så känns det när helgen kommer! Mest är det nog för att John äntligen är hemma då.
Nu i slutet av veckan har vi tagit det ganska lugnt. Jag och Theo blev bjudna på kaffe hos Ulrica och wilma så vi tog en promenad dit igår eftermiddag och idag, fredag, har vi varit på Af. Jag har fått en kontakt som ska vara min jobbcoach och så har jag fått några namn att kontakt om lärlingsplatser. Tyvärr så trodde min vägledare att det inte skulle finnas så mycket just nu. Hoppas, hoppas att jag kan hitta en plats snart så jag får komma ut och göra nått mer och så John får börja vara hemma med Theo.
Efter Af stannade jag på stan och åt lunch med John och sen kom Johanna och vi gick runt och kikade lite på stan. Hittade två födelsedagspresenter till John. Han fyller år på torsdag... :D Och sen gick vi till Krokodil och fikade. Jag började fundera över varför det ska vara så svårt att göra god fika som är ägg och mjölkfritt... Kan ju själv tycka att det inte ens borde kosta mer. Men, men...
Sen på kvällen blev vi bjudna på Golden Dragon, en kina restaurang här i pite. Vi blev bjudna av Eva och Lennart, Johns föräldrar. Mycket gott! Tack tack!
Imorrn ska vi dra kosan mot Vallen. Ska bli trevligt att komma hem en sväng igen. Var kanske inte så länge sen, men dom där nere har ju inte sett Theo på ett tag så det ska bli kul att visa upp! Vi ska äta köttsoppa och sen på kvällen blir det kräftor! Mums!
Nu ska jag mysa i soffan innan jag måste krypa i säng igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar