fredag 15 januari 2010

Pysseldag

Idag har jag haft besök av Therese, vi har sytt och skvallrat om vart annat. Blev gardiner till oss båda. Riktigt fina dessutom. Therese gjorde supersnygga röda med vita blad och jag gjorde ljusblå med vita lamm till Theos rum. Bilder kommer senare. Men oj, vad skönt det har varit att få snacka av sig, och mycket också! Tack för det! Mycket uppskattat! Är så glad jag har sånna bra vänner runt mig!

Sen på kvällen var vi bjudna på middag hos Johanna och Simon. Det blev flygande jakob med råris och en god sallad. Till efterätt hade hon gjort en smaskig choklad kaka med grädde och hallon. Såååå gott, tackar för det! :D
Dom fick även en liten försmak på hur det kan vara att ha en arg bebis i huset. Theo fick inte sin gröt i tid, och det får man höra. Mycket!
Sen efter middan spelade vi lite TP, och jag vann för en gångs skull. Även om vi nu gjorde en liten snabbare variant. Men vi blev tvungna, helt plötsligt var ju kl 23.30... Men så går det när man har skoj!

Och inte slutar det där, när vi kom hem så fick Theo ligga på filten på golvet en stund. Och då låg han och kikade på mig, men så fort jag tittade på honom så tittade han snabbt bort och skrattade. Precis som han busade med mig! Så underbart söt han är!

Så, imorrn blir det nog bara lugnt. Ska in till stan och träffa Therese, igen, och sen Johanna, igen, en sväng. Sen ska vi bara hem. Jag ska göra helstekt kyckling med vitlök och citron och sen blir det nog bara mys på kvällen. Men på lördag blir det trevligt igen. Då ska vi till Linas (skriver så för dom är ju så många nu!) och se film och mysa. Och ja, jag ska ta med Baileysen, jag lovar!
Så nu är det nog bästa jag kryper i säng, så jag hinner läsa nå. Vi måste upp i tid, ska försöka ta bussen vid 10 in till stan. Miljötänk ni vet! ;) Eller var det kanske för att det börjar bli lite bensin men mycket månad kvar! :D

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar