måndag 15 februari 2010

Dåså

Tja, vad har hänt i helgen.

I lördags blev jag bjuden på tjejfest hos Elin. Vi blev sex st tjejer, och jag tycker iaf att vi alla hade väldigt trevligt. Tycker lite synd om Martin som satt i rummet bredvid och blev tvungen att lyssna på allt vi babblade om.
Det blev såklart alldeles för blött, men det är ju vad sådana där fester är till för. Vi drack, snackade skit och spelade spel, tjejmiddag hette det. Sen efter lite dryftande så bestämde vi oss allihopa för att dra ut på krogen.
Det fick bli Kalles... Ohh my god, vad tomt det har blivit sen Challange öppnade. Men vi roade oss ganska så bra där. Vi drack öl, dansade, bråkade med karlar och tjafsades, allt som man gör i fyllan och villan.
Hemskt att säga egentligen, men det var evigheter sen jag var full. Det hemska är väl att det är hemskt. Hur många är det inte som aldrig blir full. Och lika glada är ju dom för det.
Men jag kan ju säga att jag har aldrig kännt det så skönt att komma hem. Till mina egna pojkar. Var lite jobbigt att lämna Theo hemma. Inte för att jag inte tror att han har det supermysigt och bra med John. Men jag kom inte ifrån att känna mig lite egennyttig.
John hade det iaf inte tråkigt. Han fick besök av Mattias. Och jag tror dom hade en väldigt behaglig kväll också.

Söndagen sen då. Ja, jag blev lite bakis... och John tog hand om Theo. Fick som jag skrev igår en till charm. Den är så fin.
Vi tog hela söndagen med ett stort lugn. Vi mös på, åt en god brunch och sen mot eftermiddan hade jag bokat bord på Thai Garden. Så dit drog vi kosan och där fick vi en mycket god middag. Tror den heter Pat Thai. Nudlar med tofu, ägg, kyckling och jordnötter. Supersmaskig. Och till efterrätt friterad banan såklart! MUMS!
Sen for vi hem igen och mös vidare i soffan. Vi såg en riktigt bra film, Cirque du freak - the Vampire's assistant. Rekommenderas. Hoppas dock på en uppföljare. Den slutade mitt i kan man väl säga.

Idag då, vi har myst hela morgonen. Sen på eftermiddan kom Lina, Emilia och Elliot förbi och vi mös vidare. Efter det följde jag med dom hem med vagnen. Vilket underbart väder vi har ute nu.
När jag gick genom Munksund så drömde jag om alla hus som finns. Usch vad vi längtar efter hus, och det blir bara värre hela tiden.
Men den dagen kommer till oss också. Gäller bara att hålla ut!
Men nu ska jag se Under Toscanas Sol och dricka en stor varm kopp Kalix The! Det är gott de!

2 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen trevligt i lördags. Måste göras om men med lite ändringar :-)
    Man kanske får passa på att gå ut nångång när man har råd att ta sig in pa Challanges och inte Kalles, hahaha Jaja men nu har då jag skaffat mig ett minne här i Piteå :-)
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Tycker också vi hade det bra i lördags, men man kommer inte ifrån att krogen suger rent generellt! =) Mysig blogg du har för övrigt! Kram!

    SvaraRadera