tisdag 16 februari 2010

Theo lunch

Middan igår som jag gjorde till Theo räckte inte till lunch. Så nu passar jag på medans han sover att göra en ny lunch. Det får bli köttfärsgryta med potatis och ärtor.
Jag finhackade 1 stor potatis och ½ halv gul lök. Sen fräste jag ungefär ½ dl köttfärs i 1 msk osaltat smör, fräste sen 2 tsk tomatpuré med färsen. Sen i med löken och potatisen och 3/4 dl frysta ärtor. Späd med 3 dl vatten, eller mer om det behövs. Sen får det koka tills potatisen är klar. Mixa och servera!

Hoppas nu bara lilleman gillar detta! :D
Igår fick han kycklinggryta med paprika, lök och örtkryddor till middag. Till det hade vi ris.
Fräste finhackad kyckling med löken och paprikan. Strödde över mjöl, kanske 2 msk. Lät det fräsa lite mer och så spädde jag med mjölk och vatten, lite i taget. Låt det gärna puttra upp mellan spädningarna. Sen gottade jag till det med lite grädde också. Efter en stund tillsatte jag örtagårdskryddor och innan servering strödde jag lite provencalska örtkryddor över också. Mixade det med ris och serverade. Det gick hem ganska så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar