fredag 12 februari 2010

Fredagsmys



Hmm... fredagsmys är nog en ofantligt vanlig titel på blogginlägg på en fredag. Men vad göra, det passar ju så bra ibland. Lite miljöskadad blir man allt av all reklam.
Vi har haft en ganska bra fredag. Förutom att Theo fått antingen en förkylning eller så reagerar han på tänderna. John tror han såg en till tand, en hörntand. Och jag har hört att dom är värst att få ut. Men han är lite snorig också, så det kan lika gärna vara förkylning.
Men trots det så har vi haft en mysig dag. Therese kom förbi som snabbast innan hon drog till Kåbbdis med några jobbkompisar. Skulle vara så duktig och bjuda på nått nybakat. Skulle göra en rulltårta.
För att ugnen snabbt skulle gå igång så satte jag på snabben. Och vad tror ni jag gör... jo... jag glömmer ändra den innan jag sätter in rulltårtebottnen. Efter 3 minuter så ryker det massor ur ugnen och den har blivit alldeles svart. Men jag tog en chansning, lade över ett papper, satte ned ugnen lite och körde in bottnen igen. Och jag tror det fungerade. Fick iofs skrapa bort en del av det brända, men med lite lemon curd på så blev den riktigt god sen.

Sen kom då pappa John hem, vi åt gott. Lövstek med potatisklyftor och sallad. Till det serverades vi en bra film, Law Abiding Citizen. Den var riktigt bra. Inte alls som man alltid trodde det skulle vara. Rekomenderas!
Mitt i filmen ringer Mattias och frågar vad vi har för oss. Han och Linda ville komma och våldgästa! Så roligt! Tänker bara på de jag skrev tidigare. Och helt plötsligt händer det! :D
Vi bjöd på kaffe och GI chokladmousse.
Smält en god mörk choklad, vispa 3dl grädde och rör sen ned chokladen i grädden. Portionera ut i skålar och låt stelna. Mums!

På tal om kameler, tycker så synd om lilleman nu när han är snuvig. Önskar han kunde lära sig att fräsa. Det gör allt så mycket lättare. Vi ger honom näsdroppar, saltlösning, men dom ger inte så mycket. Och när man ska droppa det i hans näsa så skriker han värre än om han skulle få 10 sprutor. Men det går fort över. Nu hoppas jag bara han sover hela natten så kanske febern är över imorrn.
Är ju tänkt vi ska fara till Jojo och träffa nytjejan och hjälpa dom byta sovrum.
Nåja, nu ska vi se mer film och sen se om man är vaken till OS invigningen!

3 kommentarer:

  1. Det tycker jag med !!
    Haha min sambo sitter i samma gröna T-shirt som din på översta bilden.
    Ha en underbar alla hjärtans !!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Rulltårtan var goood ändå !:))
    Tusen tack !
    jag har överlevt helgen och nu väntar middag på challenges med erik å maria klockan 19.00 :)
    GOTT!
    ha en fortsatt trevlig hjärtdag !:)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild! Den på din nya Kitchen krokar grejsimojsen och kissen :-)
    Riktigt jäkla bra film, jag sa ju det ;-)

    SvaraRadera