torsdag 11 februari 2010

Snart helg

Idag har vi hunnit med mycket. Vi har varit på mammaträff först. Mycket, mycket trevligt. Dock känns det som jag tjatar öronen av våran BVC sköterska angående barnmat. Men vi såg iaf en gammal film som handlade om mat och matsituationen. Dom poängterade ganska mycket hur viktigt det är att skapa en positiv känsla när man ska äta. Och gärna se till att barnen får vara med och se vad man gör. Även att det kan vara bra att ställa fram olika tillbehör i skålar för att locka till att provsmaka. Man fick mycket tänkvärt att ta med hem. Nästa vecka ska vi prata om sömn. Hon pratade om att snart kan bebisarna börja sova mindre och mer oregelbundet... Nooo... Theo sover ju så perfekt nu. Inte förstöra det heller...

Sen efter träffen så for vi och hämtade upp Linisen. Fick med mig henne in till stan. Och det sker inte så ofta och det var väldigt, väldigt roligt och trevligt! Tack för hjälpen med du vet vad, jag lovar höra av mig mer om det sen! ;)
Vi tog en snabbfika på Wayne's och jag hittade en ny haklapp åt lilleman.

(Name It - barbapappa)
Sen var klockan helt plötsligt så mycket och det var dags för Lina att hämta Emilia på dagis, så då skjutsade jag henne dit. Och gissa om lillan blev glad och lite egennyttig ;) när hon fick visa upp Theo för sina kompisar.
Sen blev det att fara med bilen igen, för då ville John så gärna att jag skulle hämta honom, och när jag ändå var och körde så gjorde jag det.

Och nu sitter jag här i soffan framför tvn och datorn. Theo sover efter ett mysbad med moi. Och John blev bortbjuden på film i Rosvik.
Så vad ska man göra när man är själv en stund?? Hmm... jo, jag ska nog ta och se nya avsnitten av Vampire Diaries. Kanske dom kan vara nått att se...
Få se om jag har nått vettigare att komma med imorrn! :)

2 kommentarer:

  1. Lina (två barns mor !! )12 februari 2010 kl. 10:05

    Tack själv för en mysig eftermiddag!! Elliot har sin barbapappa haklapp på sig nu och han vart så fin :D. Vi hörs sen syster yster!!

    SvaraRadera
  2. Robert åt en med apelsin/choklad. Jag åt min standard. Cheesecake/Brownie. Den är lite kladdig i mitten och smakar helt underbart !!

    SvaraRadera