tisdag 16 mars 2010

Sjukdom, mammaträff och fredagsmys

Ja, här kommer en liten sammanfattning av vad som hänt i veckan.

I måndags så blev John hemma för han hade kräkts på natten. Sen hade han så ont i magen att han blev liggandes hela måndan och större delen av tisdan. Sen på onsdan mådde han så pass bra att han kände sig nog bra för jobb på tors. Så då tog jag Theo och for på mammaträff. Detta eftersom vi inte hade åkt på nått. Vi trodde då att det nog var nått han ätit.
Vi lurade på om det var cola som vi båda druckit av i söndags. Fast jag drack mycket mindre än John.
Iaf, vi for på mammaträffen. Där hade vi information om första hjälpen för spädbarn. Det var enormt lärorikt och återigen trevligt att träffa alla mammor.
Sen efter det hade jag en jäääätterolig träff på vårdcentralen för en cellprovtagning. Men den gick då än så länge utan några bekymmer.
Efter det så lämnade jag Theo hemma och for på kårstämma med Lottorna. Vi gick igenom mycket viktigt och intressant. Är någon intresserad av vad vi gör och kanske vill hänga med så är det bara att höra av sig.
Sen så bjöd dom på underbar smörgåstårta!

På torsdan for John till jobbet. Men jag kände när jag vaknade för att ta Theo att jag mådde pyton. Så jag förvarnade att han nog skulle få komma hem igen. Och jodå, vid 10.30 så mådde jag så dåligt så jag inte orkade bära Theo. Och då kom min riddare i skinande rustning hem. Han tog hand om Theo både tors och fredag och jag fick chans att piggna till litegran. Dock så kräktes jag två gånger. Jag som inte kräkts av magsjuka sen jag var liten.
Fredagsmyset fick bli salt och blandat som john köpt, fick i mig kanske 5 på hela kvällen. Men det var nånting iaf.
På lördan tog vi det väldigt lugnt, jag skulle in på Bröllopsmässan... Men inte fick jag det inte... Och det var väl lika bra. För på söndan så mådde jag så gott som helt ok. Vi tog en promenad till Konsum. Eller jag lämnade John hos Peter och Ulrica och sen tog jag med mig Ulrica till Konsum. Var så enormt skönt att få frisk luft efter att varit inne i nästan fyra dagar.
Lilleman däremot, peppar, peppar, han har varit frisk som en nötkärna hela tiden.
Han har utvecklats enormt bara under den här veckan hemma. Han kryper helt och hållet nu, och snabbt går det. Han ställer sig upp med hjälp eller om han håller i sig i nått. Och i sin gåstol så tar han sig överallt nu. Förra helgen kunde han inte ta sig över lilla tröskeln in till vardagsrummet, men nu så tar han bara fart och tjoss så är han över! Och han babblar som aldrig förr. Hej-ej-dej-ej. Och så har han börjat suga in luft så det tjuter, han gör det med munnen öppen. Ungefär som man håller nått mellan övre tänderna och tungan.
Helt otroligt alltså vad tiden går fort nu!

På tal om att tiden går fort. Vi har suttit och kollat igenom våran inbjudningslista och vad vi ska ha för mat. Usch vad det är svårt. Plus att eftersom vi inte vet vad jag har för jobb, så kanske det måste skjutas upp. Men det får vi se närmare sommaren.
Vi har så enormt mycket vi behöver lägga pengar på nu så bröllopet får ju tyvärr hamna sist. Men jag har framtidstro. Nog kommer jag att hitta en bra lärlingsplats, och säkert nån som kommer erbjuda massor i startlön! :D Hehe, nä, men man måste ju få drömma iaf!
Har precis hittat ett tredje alternativ till klänningsmodell. Har suttit och funderat på en klänning med lite ärm eftersom det är vinter. Och har då hittat den här från Haléns

3 kommentarer:

  1. Hejhej! :)
    Skönt höra ni är friska !
    Hoppas vi kan ses snart ! exempelvis på fredag.=)
    Hoppas ni sett posten:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ni mår bättre =)

    Vilken fin klänning =)
    kram

    SvaraRadera
  3. Jätte fin klänning! Påminner om min nertill med allt tyg :-)
    Vi ses strax på mammaträffen. Ska bara slänga på mig fejset och kläder, haha

    SvaraRadera