lördag 3 april 2010

GLAD PÅSK

Idag kommer äldsta syster yster med familj upp och stannar hela helgen. Ska bli ytterst trevligt att ha dom här flera dagar!
Vi ska äta en lyxig påskmiddag med kräftor, wb-paj och sillröra. Ska även ge mig på att baka ett nytt bröd gjort på ett mjöl som heter Manitoba Cream. Kör efter receptet på förpackning, det var citronbröd, så jag tyckte det kunde passa!
Igår var vi till familjen Westerlund för årets första grillning med passande tillbehör. Vi gjorde citron-vitlöks-honungs och timjan marinerad kycklingfilé. MUMS sägar jag bara, det blev så enormt gott! Och såklart varsin grillad majs kolv med vitlökssmör på. Mätta blev vi kan jag säga!
Men nu ska vi städa klart och sen fara och hämta gulleplutten som har sovit hos farmor och farfar för andra gången. Dom ville så gärna låna honom över en natt. Och den här gången har han faktiskt skött sig och sovit hela natten!
Längtar gode mycket efter honom nu, så det blir snabbstädat!
Lägger in en underbar bild på våran underbara påskkärring också!

2 kommentarer:

  1. Haha ingen fara !! Vi var dit, typ 5 stånd, jag blev jätte besviken. Tusen tack för det fina kortet !!
    Ha en Glad Påsk !!
    Kramar från alla oss.

    SvaraRadera
  2. Heeej :)) glad pask pa er med !! aaa han ar sa underbart sooot !!!

    SvaraRadera