lördag 24 april 2010

Raka

Varför rakar man sig under armarna egentligen? Det ska väl vara mer hygieniskt att inte göra det och även bättre för kroppen. Samma sak med att raka benen? Visst, dom blir fina och lena, men hur länge? Och om alla var orakade så skulle det ju istället vara fint... Jag är en av dom som tillhör dom som rakar mig under armarna med jämna mellanrum. Men benen orkar jag bara inte oftare än ungefär två gånger per år. Första är i början av sommaren och nästa ungefär i mitten. Sen på hösten måste man ju spara ut så man har nått som värmer benen. Och jag tror faktiskt det fungerar. Har knappt haft på mig långkallingar på hela vintern. Kan nog räkna gångerna på två händer...
Nä, stackars John får nöja sig med lent och fint dom två korta veckorna som det håller, sen är det djungeln som råder!

1 kommentar:

  1. Håller fullständigt med dig faktiskt :)
    Man orkar ju inte jämt, fast ibland tänker jag att det borde vara lättare om man håller efter.

    Och det med värmen borde ju vara vetenskapligt bevisat, rakar man benen på vintern så fryser man ju ihjäl nästan om benen :)

    SvaraRadera