måndag 19 april 2010

Segpropp

Är en riktig segpropp ibland när det gäller att skriva. Har väl egentligen inte hänt så mycket. Vi har inte fått spisen än, vi läääängtar efter lön, babysimmet är snart slut och vi har hunnit med många smaskiga grillningar redan!
Min kompis Therese (ja, du!) blir, om hon har otur fast i Thailand. Men det verkar som att det hinner släppa innan dom ska hem. Hoppas det, hon har varit borta nog länge nu! ;)
På hennes begäran ska jag lägga in några nyare bilder på lilleman senare. Har inte så mycket på datorn dock så jag måste föra över dom från kameran.

Jo just ja, vi har lyckats sälja lite småtjafs som vi haft här hemma. Dock är den största fortfarande kvar, våran spis och inbyggnads ugn som vi aldrig satt in. Vill verkligen bli av med den, den tar upp typ halva sovrummet känns det som.
På tal om sovrum, vi har tagit en slant från renoveringskontot och köpt tapeter till sovrummet. Äntligen! Det blir svart med lila blommor som fondvägg och grå på dom övriga. Och så hittade vi en lite bit som vi ska sätta in i hallen också. En ljust turkos med typ 1700-tals blommor på. Blir nog mycket fint!

Sen har vi varit och spanat på hus. Bla ett sutteräng hus. Det känndes väldigt bra, tills mäklaren frågar om någon av oss är allergiska. Dom hade rökt inne så mycket att om man köper huset så sa mäklaren att man kommer inte kunna flytta in före man rivit ut alla (!) heltäckningsmattor, målat om alla tak och golv och ozonbehandlat. Det känns ju tryggt och bra. Sen att man måste dränera om allt, helst i sommar, gör ju inte saken mycket bättre... Så där blev det en stort Nej.
Lika bra det, vi har ändå inte vare sig ekonomin eller möjligheten att köpa hus nu. Jag verkar aldrig få tag på nån lärlingsplats. Så om nån känner en elektriker som kan ta in mig är bara att hojta!

Men nu ska jag gå och sova och vila min rygg och svank. Har börjat få ichias liknande känningar som ilar massor i svanken och ner i benet. Så jag måste börja stretcha eller nått nu. Går gör jag nästan varje dag nu, så där är det ju lugnt... Men det blir så jobbigt för jag orkar inte bära Theo så mycket.
Så, natti natt!

2 kommentarer:

  1. Haha ingen fara. Och du har så rätt så !! Jag ska göra bagels och då ska man ju koka dem innan man gräddar dem. Men jag gör det i en vanlig panna istället. Ett bra sätt att stretcha svanken är att ligga rakt upp och ner med benen och armarna rakt ned, och ligga så i kanske en kvart. Är man kort i svanken så känner man av det rejält efter ett tag.
    du det dära med huset lät inte alls nå roligt, huvva.
    Sköt om er !! Kram.

    SvaraRadera
  2. Heeeej :D
    hahahah saknar er med !! Vill komma hem da jag ska hem orkar inte sitta pa nagon flygplats i tuuusen ar a vanta !! KAn vanta pa stranden :D
    Jaaa bilder vill jag ha !! Theo maste ju ha blivit varsta stora killen juh!! :D

    Tapterna later vaaaldigt fint !! mycket jag har missat hos er nu!!, skamms!

    Skot om er det gor vi !! KRaaaam!!

    SvaraRadera