onsdag 2 juni 2010

Inte helt borta...

Här händer det så otroligt mycket just nu att jag har faktiskt inte hunnit med att uppdatera bloggen på evigheter. En snabb uppdatering innan sängen kallar:

1. Vi har varit och firat Kajsas konfirmation i Vallen. Den var väldigt trevlig och hon blev visst väldigt glad över halsbandet och klockan som vi köpte åt henne. Vilken tur man hittar rätt ibland!


2. Vi har bestämmt oss för att sälja lägenheten, så just nu jobbar vi på att göra klart allt det sista så den är värt sitt pris när vi sätter ut annonsen.

3. Vi var på vårfest i Vallen och den var enormt kul. Vi åt sååå gott och drack mycket gott. Det var fördrink hos stora stora syster och det var också väldigt trevligt! Theo mannen fick sova hos farmor och farfar, och det hade väl gått hyfsat bra. Han är förkyld igen och ar lite kinkig. Men eftersom dom håller på att bygga om köket så hade han nog säkert en hel del att titta på.

4. Praktiken jag har på Campus kanske ändå inte leder till ett sommarjobb. Delägarna kan inte bestämma sig om dom verkligen har råd att anställa oss. Vilket jag tycker är väldigt konstigt, för hon jag jobbar för kommer inte att orka jobba själv hela sommaren, så vi behövs verkligen.

5. Rabatten börjar så sakteliga växa, dom perenna blommorna vi satte förra sommaren börjar komma upp mycket nu och dom är sååå stora. Det är så roligt att se. Däremot så har varken smultronen eller jordgubbarna överlevt. Eller två smultronplantor lever, men det ser ut som det är precis på gränsen.

6. Grannen ovanför pratar med oss igen. Men nu har vi släppt det där och eftersom vi ska sälja så känns det som att det inte är värt energin. Så jag tar bort inlägget från tidigare, känns bara onödigt att ha det som påminnelse.

7. Bilder på Theo;
Vi satt ute i gräset en dag när det var så varmt och skönt. Men lilleman är inte riktigt vän med gräset än, men det kommer nog. Men skönt tror jag han tyckte det var iaf!





Och min underbare make "to be"

1 kommentar:

  1. Hej, du får gärna mejla recepten !! nisse_nurr@hotmail.com.
    Har ni hittat någon annat boende eller letar ni där också ?? Håller tummarna att du får sommarjobb iallafall. Sköt om hela familjen nu !! Kram.

    SvaraRadera