lördag 31 juli 2010

1 år har gått

Så har 1 år gått sen jag gick omkring och vaggade av och an här hemma och hade ont. Men inte fattade jag att det var på G då. Och sen kl 7 imorse för 1 år sen kom våran gullunge ut i världen. Helt perfekt! Så idag har vi haft fullt upp. Det började med att han vaknade 3.30 imorse men somnade som tur var om igen med en flaska välling. Enligt John satt han i sängen och klappade händer när han kom in.
Sen vid 9 så vaknade han igen och då gick vi in med presenter till honom. Och han såg helt fundersam ut när vi var där båda, och ännu mer när vi började sjunga för han. Men han verkade då bli glad för presenterna. En liten burk med kung fu panda, en haklapp med ärm och en baddocka.
Sen vid 10.30 kom mormor och morfar (theos alltså) och vi gjorde oss klara och for in till stan. Där hann vi med lite loppis och sen en tur på PDOL. Men inga fynd, mer än att jag satsade 10 kr i ett lotteri och vann en sån där stor Toblerone! Nice! :D
Vi träffade Theos farmor och farfar där också och så åt vi lite festivalmat.
Sen var det kalas hemma hos oss. Massor med fika och tårta och jättefina presenter fick han. En bobby-car, en mini konken, ett pussel, en skjorta, 2 bodys, ett par jeans och en låda med duploklossar och duplodjur. Han var väldigt lycklig och nöjd med det. Tack alla för dom fina presenterna!












Och en annan sak som inte har varit lika roligt. En familj som vi känner har i veckan förlorat sin 2årige son i en drunkningsolycka här i närheten. Jag kan inte förstå smärtan som dom måste känna. Jag bara grät och grät igår när jag fick veta det och jag känner mig nästan skyldig som får fira min sons 1år idag. Man får verkligen en aning om hur skört livet är och hur rädd om det man ska vara. Som mostern till pojken skrev. Se till så ni säger till era nära och kära att ni älskar dom, man kan aldrig veta när det är sista gången. Var in till Theo flera gånger igår bara för att kolla på honom. Vet inte vad jag skulle göra utan honom i vårt liv nu. Vilken sorg det måste vara i den familjen nu. Huvva huvva...

2 kommentarer:

  1. Ja må han leva, ja må han leva... Grattis lilla Theo på 1års dagen!!! :-D

    Nä men fy så hemskt! Varenda gång jag hör eller läser om sådant gör det ont i hjärtat och tårarna vill rulla fram. Usch usch!

    SvaraRadera
  2. Tack Anna. Inte ska ni ha dåligt samvete för att ni firar Theos 1årsdag! Ta hand om varandra, och köp ingen större pool istället. Syster tackar för dina tankar

    SvaraRadera