måndag 12 juli 2010

Party, party... eller nej, kanske inte

Skulle ju då ha tupperwareparty ikväll, jo jag vet, lite tant varning. Men när man är en köksfreak som jag så finns det inte många partyn som är roligare. Jag började baka och städa när Theo gick upp imorse kl 8.30. Trodde jag skulle iväg och jobba, men det blev uppskjutet så jag får göra det på fredag istället. Och eftersom jag då trodde det så ville jag ju få allt klart innan jag for. Pust säger jag bara, svetten har runnit av mig hela dagen. Enormt så varmt det varit idag, och fortfarande är. Ska snart hoppa in i en svalkande dusch och det ska bli såååå skönt. Klarar nog inte att gå och sova när jag är så här varm.

Men som tur var var iaf mamma med, dom är här för att vi ska på en minihusvagnssemester och fiska lite. Ska bli väldigt roligt! Vi ska upp mot Moskosel och sen en sväng förbi Storforsen.
Så mina stackars föräldrar, och Ulrica som hade kommit lite sent, fick ta del av allt fika. Vi ska ju egentligen inte fika, vi har bestämt oss för att äta efter LCHF eller GI, vet inte riktigt vilket det blir. Men ikväll så fuskade vi faktiskt litegran. Känns som man svettats bort minst 5 kg idag ändå.
Våran nya "diet" funkar väl inte så superbra, mest för att vi inte kunnat ha vare sig frukt och nästan inga grönsaker. Och såklart blir man ju mest sugen på det då. Men from idag så äter vi frukt och bär och mer grönsaker iaf. Är alldeles för mycket som är supergott nu på sommaren. Körsbär, nektariner, jordgubar, hallon, vinbär, melon, små morötter, sockerärter och annat smaskigt...

Nåja, nu är det bäst att hoppa i duschen innan jag klistras fast vid datorbordet.... huga...

Återkommer med bilder när vi kommer hem!

En sista sak bara. En bild på hur jag såg ut för snart 1 år sen, den 19e juli, lyckligtvis var det inte lika varmt då.

Mycket nöjd... not... men senare så! :D

2 kommentarer:

  1. Heeej :D Fin blogg du har :D gjort om den lite ser ja !

    Saknar eeeer !!!

    PUSS

    SvaraRadera
  2. Men det var ju jättegott fika. :) Så stackars oss var det då inte. ;)

    SvaraRadera