torsdag 16 september 2010

Smarties

Ibland undrar man vart Theo får allt ifrån. Smart ungen!

Igår så var jag i datarummet när jag hör ytterdörren öppnas, när jag tittar ut så ligger Lakrits en bit ifrån och Theo sitter nedanför. Jag går då fram och stänger dörren men måste ju bara kolla, kan det varit Theo som öppnade den. Men nej, jag ställer upp honom och sträcker upp armen och den ser för kort ut. Så jag tror då att det är Lakrits som har kommit underfund med att öppna dörrar.
Men så idag så ser jag hur lillskrutten går till dörren, sträcker på sig till max, och vipps så når han handtaget och börjar fippla med den. Misslyckas dock nu så jag låser då dörren.
En stund senare har han hittat mina nycklar, då kryper han fort som attans mot dörren och försöker använda dom, inte på rätt sätt men ändå, för att öppna.
Smart ungen måste ha observerat oss när vi öppnar med nycklen och tänkte då göra likadant nu...
Han är så underbar alltså!

Nu är det dock lite mindre skoj, efter 4 dagar på dagis, varav idag helt själv, så har han blivit förkyld. Han verkar ha liite feber och är väldigt snuvig. Så vi ser väl om det blir nå mer dagis imorrn eller om vi gör helg redan!
Lär bli en springa natt inatt, men men, vi drabbas inte så ofta så det ska jag nog stå ut med!
Natti!

1 kommentar:

  1. Ja dessa barn dom är smarta!! Snart får ni väl sätta en kedja högst upp på dörren så han inte smiter som veronica fick göra med adde :D . Man underskattar dom för mycket! Hoppas våran lille guldklimp inte blir så sjuk och att det snart går över så ni slipper vara sjuk lika länge som vi (snart 3 veckor) !! Kram

    SvaraRadera