torsdag 27 januari 2011

Jaja, då provar vi igen

 

Jaha, så har man haft en enormt lång paus. Var egentligen inte meningen men har bara inte haft inspirationen att skriva nått på sistone. Men nu börjar det vara så mycket jag vill visa så jag ska nog ta och börja om igen.

En snabb genomgång av det som varit.

Julen var supermysig. Eller advent och julen och nyår och trettondagen och allt annat.

Sen har vi ju såklart hunnit med lite vänner och familj.

Och såklart julafton med allt mys som följer

Sen hade jag tyvärr inte så mycket fler bilder från högtiderna. Men vi har haft väldigt mysigt och faktiskt en avslappnad jul.

I min familj har vi alltid gjort så att mamma och pappa klätt granen och pyntat hela huset natten till julaftonen. Och när man vaknade på julaftons morgon var det helt magiskt. Allt var på plats och granen och tallen var så fina. Så det är en tradition jag vill ha med mig och John är helt med på det.

När Theo vaknade på gick ut I hallen så var han väldigt fundersam, sen när han såg granen så stannade han, tittade skeptiskt och så tittade han upp på oss. Och sen var den förundran över.

Han fick många super fina julklappar och han leker så mycket med dom.

Nyår firade vi hos Erik och Linnea och det var så avlappnat och skönt. Och massor med god mat. Blev inte så sent efter midnatt för Theo vaknade. Men vi var alla väldigt nöjda då ändå.

Sen trettonhelgen firade vi med Lina och Daniel. En liten spontaninbjudan som dom gärna nappade på. Mycket mysigt blev det. Gjorde faktiskt päron med after-eight till efterrätt.

Sen dagen efter bjöd vi över oss till Linda och Mattias och dom bjöd på supergod GI mat. Vi gick inte hungriga därifrån heller. Och under kvällen där så kom vi fram till att Linda ska hjälpa mig att hitta och dekorera till bröllopet.

 

Så nu kan jag säga att jag har skallen full av bröllop. Har hunnit gå från olika datum, dom blev avlsagna pga olika anledningar, och olika färgteman. Sen även gått igenom ett gäng med olika klänningar, letat tärnklänningar som fungerar för alla mina underbara tärnor och mycket, mycket mer… Phu!

Ska skriva ett nytt inlägg sen med mer detaljer över vad vi kommit fram till. Har även börjat fundera mer på att blogga om vad jag bakar och lagar. Har blivit väldigt inspirerad av all matlagning på tv.

 

Ojsan vad långt detta inlägg blev. Men jaja, mycket tid att ta igen. Och nu ska jag ta igen lite sömn, för Theo är lite sjuk och imorrn har vi 18mån kollen. Spännande!

P7305003SUC55386

Bild077

Theo bara 3 timmar gammal

 

Theo I magen samma dag vi for in                       Theo nästan 18 månader gammal

2 kommentarer:

  1. Hey !! Kul att du bloggar igen. Så himlans kul med bröllopet, ska bli spännande att höra dina planer.
    Kram J.

    SvaraRadera
  2. Kul att du börjat om skriva :)
    Ska bli kul läsa om bröllopsplanerna.

    SvaraRadera