torsdag 10 februari 2011

Baklust

Igår kväll fick jag sån baklust att, efter en tur till Willys, ställde jag mig och bakade bröd. Blev väldigt gott och ändå lite nyttigt. Ska skanna in receptet sen så ni får ta del av det. Men det var inte helt olikt det förra jag gjorde, thé kakorna.
John tyckte t om att det var bättre än dom andra. Så även fast vi sagt att vi inte ska äta efter kl 20 så blev det en liten kvällsmacka. Men idag försöker vi igen.
Nu har jag precis haft besök av Lina och Emilia. Elliot sov ute i vagnen. Vi följde med och hämtade Emilia på dagis och så fick jag en chans att hälsa på mina gamla arbetskamrater. Mycket trevligt!
På tal om ingenting, min virkning får jag nog avvakta med tills vi börjat om med handarbetsträffarna med Lottorna. Då kanske dom kan hjälpa mig lite. Vi har så mysigt på dom träffarna, för då kan man ändå snacka om ingenting och allting och man måste inte prata om sådant som är på schemat. På tal om det så har jag och en kompis börjat spåna på att starta en matlagnings eller bokgrupp. Eller som min syster, en kombinerad. Så är nån sugen kan ni väl höra av er!
Nu ska jag diska lite innan John kommer hem och sen ska vi äta palt! (inte hemmagjord, för john har inte lärt sig hur än!)
PC019200

2 kommentarer:

  1. I´m so in. Både mat och bok !!

    SvaraRadera
  2. Jag är också intresserad! Speciellt av en bokgrupp, men mat är också bra! :)

    SvaraRadera