onsdag 9 mars 2011

Surdegen

SÅ har jag då försökt mig på att baka med surdeg. Har ömt odlat fram en surdeg i snart en vecka och idag så tog jag mig tid för att baka på den. Och det blev inte bara en sort, utan jag gjorde en idag, ett surdegsbröd med grönt te i och så har jag satt fördegar för två imorrn. En Levain och en som hette Italiano. Så få se om det blir nått av dom. Eftersom jag aldrig bakat med surdeg så vet jag ju inte hur den jäser och så när man använder den. I brödet med te i så har degen inte jäst någonting, men jag provar baka ut den iaf. Kan ju inte bli annat än pannkaka ändå. Så om några min ska jag sätta in brödet i ugnen och så ser vi vad det blir av den. Antingen ett poröst och fluffigt bröd eller ett mordvapen!

Just ja, ang det jag skulle göra idag. Jag var på intervju för sommarjobb i receptionen på Havsbadet. Det kändes bra och allt, men det är bara att vänta tills dom säger bu eller bä. Så håll gärna tummarn åt mig! Skrattar

Nu ska jag gå och sätta in brödet i ugnen!

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar