måndag 18 januari 2010

Lite uppdatering

Har inte tagit mig tid eller haft ork att sitta och skriva nu i helgen. Vilket jag roligt nog fått höra, en del som frågat efter varför jag inte skrivit nått. Kul att se att nån läser här iaf! :D


Ja, vad har då hänt i helgen...
Lördag: Jag for och handla med Linisen och Emilia, vi sprang på sys, apoteket och Hansén's barn. Oj vad mycket kläder jag vill ha därifrån. Mest villervalla.
Sen for på på coop för att handla allt vi skulle ha till kvällen trevligheter. Vi skulle göra fondue i olika modeller. Det blev fondue med olja, ost fondue och choklad fondue... Oj så mätt jag var efter allt det där. Och vi hade egentligen inte många tillbehör men det räckte bra iaf! Choklad fonduen var bland det godaste jag smakat. Jag smälte mörk 70% choklad med mjölkchoklad och vispgrädde. MUMS!
Sen såg vi Midsommaren med Göran. Riktigt rolig och lagomt pinsam film. Helt plötsligt var kl 1.30 och vi skulle gå hem. Så det blev att väcka lilleman, vilket han inte uppskattade och klä på han hel munderingen. Men det gick bra iaf. Tur han är van våra stökigheter. När vi kom hem så så gott som stöp vi i sängen.

Söndag: Kicki, min kompis som numera bor i "The States" har kommit till Sverige för att hälsa på och fick tid att komma upp med sin bror till Havsbadet. Så då drog vi med lilleman dit och badade några timmar. Theo badade såklart också, lite väl kallt för honom, men han "simmade" på för fullt ändå och hade väldigt skoj.
Var väldigt trevligt att träffas igen och även att få chans att bada lite igen. Älskar verkligen att prata engelska, är verkligen inte super på det, men jag bryr mig inte. Jag tar oftast alla chanser jag får att prata ändå.
Sen fick vi Kicki och hennes man att följa med oss hem, ville få visa hur vi bor numer. Innan vi hunnit flytta igen! ;) Kickis bror Lars skjutsade dom eftersom hon inte kört bil på några år. Och det var mycket trevligt att träffa honom igen också.
Sen efter det så kom Theos farmor och farfar hit. Dom hade nog Theo abstinens...
Dom hade med sig en låda med kläder i stl 74/80, oj vad han börjar ha mycket kläder igen. Men kan tänka dom "går åt" lite mer när han blir större.
Sen mös vi ner i sängen igen, lyckades få Theo att somna redan vid 22. Så skönt!

Måndag: Theo vaknade runt 6, men det var lugnt. Gav han en flaska i sängen och sjöng lite för honom, böt blöjan och så fick jag honom att somna om igen. Och samma med mig! Så fick vi båda sova till 9 igen. Perfekt!
Idag då har vi inte gjort nånting. Jag har satt upp en lekhage som vi lånat från vallen och förutom att den är lite för liten för Theo att rulla runt i så tror jag han gillar den. Har varit så skönt att inte göra något. Har tittat på gamla avsnitt av Gilmore girls medans lillen sov. Och bara slappat.
Och nu ska jag åla mig ner i sängen med än ny bok. Jingo. Även den av Terry Pratchett. Eller så blir det kanske Två systrar söta, en bakbok med massor av gotti gott i. Båda är lånade på bibblan. Har inga pengar just nu att köpa böcker för... Men huvva vad mycket gott jag hittade i bakboken. Här ska snart bakas igen! Bra att John fyller år om några veckor!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Ja jag som aldrig i hela mitt liv, chattat, bloggat, twittrat eller något sådant har faktiskt skaffat ett google-konto för att kunna hålla koll på dig (och kanske Theo lite). Hoppas det är ok. Vilka fina bilder du tagit. Jag hoppas att ni är friska. Jag stänger ner nu på jobbet, känner mig riktigt risig. Andra gången i år jag blir förkyld, jag som aldrig brukar vara sjuk, men dom säger att man smittas lättare av sina barnbarn än av andra, så det kan bero på att farmor inte kan hålla händerna från Theo. Kramar Eva

    SvaraRadera