tisdag 19 januari 2010

Över tiden snart





Har träffat mina goa vänner Lina med barn och Johanna med barn i magen (vilken är beräknad idag) och vovve. Vi alla tog en väldigt skön promenad runt här på Furunäset. Lina kom hit lite tidigare och åt lunch här. Och jag fick ge lille söta Elliot mat. Dock fick jag honom att kräkas över sin underbara body (given av oss såklart ;). Sen kom Jojo och Zorro och så drog vi på oss stor munderingen. När jag och Jojo gick hem från Lina så visade jag ett hus vi vill köpa, men det är ett litet problem. det är inte till salu än. Lina tycker vi ska knacka på och ge ett bud. Men vet inte om det riktigt är rätt tid för det nu...
Börjar däremot fundera om det är dags att byta till sittdelen på vagnen. Men samtidigt så ligger han ju fortfarande och sover i liggdelen ibland. Och så känns det som att det fortfarande är för kallt för bara sittdelen. Men då har vi ju två jättefina åkpåsar, så det är svårt att bestämma.
Sen har lilleman fått prova på broccoli puré idag. Det var lite skeptiskt men gick ner ganska bra ändå. Fuskade även lite nu ikväll när han fick gröt. Gjorde en typ hallon saft/puré och hällde lite på gröten. Lite surt tror jag han tyckte de var, men samtidigt gott. Men det blir ingen vana. Vill inte ge honom för mycket sött.
Måste visa en bild på hagen, den är så söt och blir perfekt när han börjar sitta upp!
Imorgon är det dags för babysim igen. Blir skoj att se hur han reagerar nu och vad mer vi ska få lära oss göra! Men nu ska jag titta klart på Top Gear! Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar