söndag 7 februari 2010

Wiiie en flicka

Yes, äntligen har min goa vän Jojo fått sin lilla bebis. Den första flickan i gänget här uppe! Stackarn fick visst hålla på i tre dagar. Har inte hört mer än så, men dom verkar må bra. Längtar efter att få träffa dom nu!

Så, vad har annars hänt? Vi hade finfrämmande i fredags. Peter, Ulrica, Wilma, Dennis, Emma, Billy, Macke och Anna. Det var väldigt trevligt att få bjuda på fika och att få träffa lille Billy äntligen. Så söt, så söt! :D

I lördags så slappade vi hela förmiddan och sen såg vi film, Dorian Grey. Mycket udda film. Och helt plötsligt ringer Linnea och bjuder över oss att se Melodifestivalen och äta där. Så roligt alltså. Är så glad att det fortfarande finns dom som kan få för sig att spontanbjuda in på sådant. Nästan ingen som gör det numer. Precis som med att hälsa på nån utan att ringa före. Det sker nästan aldrig heller. Men jag gillar det!

Söndag då... jo vi hade fina planer på att gå ut på en promenad med Theo i pulkan. Men så ville John ta ett bad, så han gjorde det medans Theo sov. Sen kom Johns päron. Dom far till egypten imorgon så dom behövde få träffa Theo en sista gång innan... Och när dom väl for var det dags för middag och sen skulle vi få besök av Lina, Daniel, Emilia och Elliot. Plus att det då redan var mörkt ute... Så när vi ska få prova pulkan det vette sjutton. Men nån gång ska det bli!

Nu till en annan rolig "bebis" sak. Theo har fått en till tand. Den är precis så man känner den i överkäken. Och så kan man se att han håller på att få en till längst fram. Och det förklarar en hel del varför han inte velat äta ordentligt och tuggat på allt han kommit åt. Men nu sover han så gott, efter en liten dos alvedon och en go' flaska välling.

Det var nog allt som hänt i helgen. Känner att jag är väldigt dålig på att uppdatera på helgerna. Men samtidigt är det lite skoj att sitta på söndan och gå igenom vad som hänt och tänka på allt skoj man varit med om. Nästa helg är det ju Alla Hjärtans dag. Och oavsett vad alla andra tycker, så tycker jag det är en jättemysig dag och väl värd att uppmärksamma. Spelar väl ingen roll om man har en käresta att mysa med. Kan ju vara en bra kompis eller liknande istället.
John hade köpt en alla hjärtans dag present åt mig. Och så kunde han inte hålla sig från att ge den till mig. Så hips vips igår när vi kom hem låg den på vardagsrumsbordet. En mama charm från Thomas Sabo. Och jag älskar den!


Den blev jättefin på armbandet, också från Thomas Sabo, som jag köpte för mina julklappspengar!

Så nu måste jag bara komma på vad han ska få... Men Jojo, det blir nog det jag förslog för dig! Visst blir de bra! ;)
Nu ska jag snabbsurfa lite, och sen sova så man orkar med en till dag med en "jääättejobbig" lilleman... ;)
Skojas bara!

2 kommentarer:

  1. åååååååååååååå vad fint armbandsberlock!!! !!!:)))


    Självklart fika !:) Vi hör av varandra!!

    SvaraRadera
  2. SV: Det låter superbra. Du behöver ju lixom inte betala porto då jag kan leverera till dörre din.
    Håller med på båda spontanbjudningar och alla hjärtans dag. I like !!
    Häsla Johanna om du pratar med henne.
    Kram.

    SvaraRadera