måndag 1 mars 2010

Omsprugna

Så, vad har hänt i helgen... jo massor!

I fredags var jag på stan med Therese och senare Elin. Jag hittade en tröja till festen på lördan och två par byxor och en body åt Theo. Sen hämtade vi ut ringarna också. Så nu sitter dom och glänser på våra fingrar. John ko och hämtade oss, så for vi på Willys. Där var det tjockskock med folk, men vi hittade iaf allt vi skulle ha. Sen kom Linisen förbi med sin lilleman och vi gjorde fajitas och drack påskmust! ;)
Efter middan kände John att han inte passade in längre, så han for till Peter och Ulrica och firade Wilma som fyllde 8 i helgen.
Jag och Lina mös på med ostbågar, läsk, godis, munkar, muffins och kaffe. Mycket gott! Vi skulle se film, men blev mest vi satt och babblade. Men det gör ju inget.
Sen fick jag ett mystiskt sms av mamma, "kolla facebook, ni har blivit omsprugna". Och tror ni inte minsann. Min bror och hans tjej gifte sig hemma den fredan. Dom hade bjudit hem mamma och pappa och Marias föräldrar på middag och sen överraskat med en vigsel... Vilka skurkar! Men väldigt roligt för dom, och på tiden! :D GRATTIS igen om ni läser det här!

Lördag: Vi vaknade ganska tidigt och mös på ett tag innan vi packade Theos saker och for med honom till farmor och farfar. Han skulle få sova där till söndag. Och jag tror han hade det väldigt mysigt. Såg då så ut när vi kom och hämtade honom på söndan sen.
Efter det stressade vi hem för att göra oss klara för att fara på 30års fest i Rosvik. Det var väldigt trevligt. Först bjöd dom på thai mat och sen blev det musik för tjejerna och skitsnack för karlarna. Sen bytte vi... fast vi tittade på melodifestivalen och OS samtidigt som vi snacka skit!
Lustigt nog var vi hemma redan runt 1. Men det hade börjat ganska tidigt så alla var nöjda. Men det känns man inte är 19-20 längre iaf... hehe...
Huga, tänk att man är där nu, där man säger så, jag minns när jag var yngre... Det gör ju bara dom som är gamla ju... Inte vi! :D

Söndag då:
Vi sov läääänge, sen for vi till hemmings för att hämta hem gullegrisen och fara förbi hos Rickard och Karin en sväng. Karin fyllde år så dom bjöd på fika.
Väl där skulle vi berätta om att vi förlovat oss. Och när jag sa det till Julia, Johns kusin, så tror jag hon blev så glad så hon började gråta, stackarn... :D

Väl hemma kändes det att man varit utan Theo. Nog kan det vara skönt att få sova ut ibland, men bäst är det om man sen får gå och mysa med lillgrodan direkt efteråt.
Men bra har det varit, både för oss och honom att han sovit borta. Så det inte blir så stor sak av det sen när han blir äldre, kanske...

Idag måndag:
Vi har myst på här hemma. Theo är förkyld som bara den, hostar och snörvlar hela tiden. Knappt så han vill äta nått, inte ens välling. Men glad är han ändå, tur nog. Så babysimmet vi skulle på idag fick vi hoppa över. Vi tog en promenad till Konsum istället så vi båda fick lite ny och fräsch luft. Det blir man bara friskare av, tror jag iaf!
Nu ligger han och sover iaf, och jag hoppas han får sova hela natten. Han skulle må så mycket bättre imorrn då.
Men jag har lyckats vara lite effektiv medans han sov iaf. Jag har städat upp databordet så nu rymmer jag nästan allt jag vill ha. Vissa saker står bara här tillfälligt. Vill ha en hylla ovanför, som man kan sätta papperhållaren och skrivaren på. Det skulle bli snyggt! eller

Men nu ska vi gå och se Guldfeber med Erik och Mackan. Verkar vara roligt!

2 kommentarer:

  1. Lina (två barns mor !! )2 mars 2010 kl. 09:17

    Ja du är ju SÅ gammal, vad är då inte jag som du tycker är så gammal,pensionär D: !! Tack för i fredags vi hade mycket trevligt!!

    SvaraRadera
  2. Jag röstar på första hyllan :-)
    Hoppas din lilleman kryar på sig.
    Liam har då blivit nästan helt återställd, det är bara jag som fortfarande snorar och hostar som en galning. Less!
    Ha de bra!
    Kram!

    SvaraRadera