tisdag 2 mars 2010

Snön den faller å faller...

Ja det var länge sen det var så här mycket snö och så här länge. Fast lite njuter jag fortfarande.
Theo sov, så gott som hela natten, förutom ett litet avbrott kl 12 när han hostade och var så tät att jag var tvungen att ge honom näsdroppar, men han sov iaf från 19 till 10.15 imorse... Helt otroligt. Det märks han är sjuk nu.

Var ute och gick med Tanja, en av mammorna i mammagruppen idag. Och jag kan säga vi fick pulsa. Vi släpade vagnarna runt i drygt 1½ timme innan jag lämnade av henne hemma hos sig. Ett väldigt vackert hem måste jag bara säga. Iaf, sen fortsatte jag hemmåt. Det tog nästan 1 timme. Och väl hemma var det bara att skotta utanför ingången. Dom hade lämnat en stor plogkarm med traktorn.
Jag och Tanja började faktiskt fundera vad som hänt med det där att kommunen ska ta hand om plogkarmarna också, precis som det var förut. Men det är väl pengarna det sitter i där med.
Väl inne, med en sovandes Theo ute i vagnen så började jag plocka iordning för mellis och middag. Dock sov han inte så länge där. Men han hade sovit i nästan 2 timmar på promenaden. Och det är bra, för han är gode förkyld än. Men bättre än igår iaf.
Imorse innan prommisen så tror jag Theo fick lite för mycket mat, han har inte orkat äta så mycket igår så han fick både välling och lite gröt på morgonen. Och när vi satt och mös som mest i soffan så kaskadkräks han över hela sig, mig och soffan.
Och på överdragen står det att man ska köra kem- eller skumtvätt. Men jag körde på 30grader "delicates". Och nog tror jag dom klarade sig.
Till middag blev det fiskgratäng.
Gjorde Theos precis som våran, men utan salt.

1½ potatis mosad med mjölk, vitpeppar och osaltat smör
Sås på mjöl, mjölk, vitpeppar, liiite citron och osaltat smör. Strödde även lite ost ovanpå, mest för smakens skull.
Sen i formen lade jag ner fisk, haricot verts och majs och så kryddade jag med vitlök, dill och vitpeppar. Sen hälde jag såsen över och potatismoset ovanpå det.
Tror det blev bra.
Våran med salt och fiskbuljong i såsen blev då väldigt god!

Nu ska jag lägga mig i soffan och slappa, tog nyss ett väldigt skönt bad och ska nog ta en kopp thé och njuta lite!

1 kommentar:

  1. Fy vad du är duktig Anna. Får jag någon gång barn blir det helt klart burkmat för dem. Ekologisk sådan dock.
    Så himla kul med bröllopet, har ni bestämt vart ni ska ha det ??
    Kram.

    SvaraRadera