lördag 8 maj 2010

Grillat för hela slanten

Så har vi grillat igen, för jag vet inte vilken gång i ordningen. Men det är ju såååå gott så det går inte att låta bli. Och det godaste är nog kyckling och grillad majs... MUMS!
Igår hade vi fint besök av Jojo, Simon, Mille och Zorro. Vi grillade massor gott och åt blåbär/hallonpaj till efterrätt. Smaskens blev det. Och idag så grillade vi uppe hos Peter, Ulrica och Wilma. Det var också ytterst gott! Dom skulle se lite film och så efteråt men då kände jag att lilleman behövde få sova i sin säng i lugn och ro istället så vi drog hem och mös lite. Klockan var ändå nästan 20 så det var långt över hans sängtid, vilket inte hjälpte mycket till att få han att somna.

Är helt underbart när man hör honom rumstrera inne i sin säng, och så helt plötsligt blir det tyst. Sen när man går in för att kolla så ligger han bak och fram och upp å ner i sängen. Men han kunde nog inte sova godare. Och då kommer elaka mamman och vänder på honom så han sover som man ska, med huvudet på kudden och fötterna under täcket. Som tur är håller det inte så länge. Skulle jag kika in där nu så ligger han nog upp å ner igen. Älskade sötplutten!

Åh, måste få beklaga mig lite... Sitter och kikar på andras bloggar och på inredningssidor. Borde inte göra det, för jag blir så längtansfull och ibland nästan lite avis. Önskar jag hade både känslan och den financiella möjligheten att köpa det som jag vill ha till lägenheten. Fattar inte att dom som har ungefär samma ekonomi som vi tar sig råd att köpa så mycket fint, vi som knappt tar oss runt de flesta månader. Vad lägger vi pengarna på??? Tror inte vi platsar i lyxfällan direkt, men ibland kan man undra. Men jag hoppas att det blir bättre, har ju sommarjobb några månader nu som ger en fin lön och så får jag hoppas på att det har släppt lite i elbranchen så dom kan anställa fler igen. Vill ju verkligen få börja med mitt framtida yrke så jag får lära mig allt som saknas!
Är nöjd så länge Theo får bra mat och vi har möjlighet att äta lite gott på fredagarna. Lyxet får väl komma senare!
Men många drömmar har jag, och det är det som är så skumt. Innan jag bodde i pite så hade jag inte alls samma längtan efter att inreda fint och relativt modernt (men i min egen stil), men det har som smugit sig på mig år efter år. Och alla inredningssidor och bloggar hjälper ju inte till heller direkt.
Och när jag väl köper nått att inreda med, så är det som att jag valt helt galet, den lilla grej, kanske en ljuslyckta, den försvinner som i alla gamla prylar jag har kvar, så det blir ändå ingen skillnad.
Älskade känslan av att få inreda badrummet när vi hade renoverat klart det. Då köpte vi nya lycktor och ett ljusfat med sand, och även passande draperi och matta. Och då kunde även jag se skillnaden. Önskar bara jag kunde få så i dom andra rummen.
Få se hur det blir nu när vi ska tapetsera i sovrummet. Har ju köpt tapeterna redan så det ska bara börja rivas.

Nåja, nu ska jag slappa framför tvn en stund innan sängen kallar, min tur att gå upp med lilleman, och så skriver jag kanske av mig mer en annan gång!
Natti

3 kommentarer:

  1. Det var länge sedan jag var in här, men jäklar vad stor lillkillen har blivit!!! Grattis till praktiken, hoppas du kommer att trivas!

    SvaraRadera
  2. Jag vet vad du menar, skiter folk pengar eller ??!! Kul att du har fått praktik, även om jag förstår att det är jobbigt att lämna lilleman, men det är ju tur att han har sin pappa iallafall. Sköt om er !!

    SvaraRadera
  3. Riktigt fin sida lule-tjejen hade. Många ideér! Får se hur det blir ang. cupcakes är även sugen på en vit opera tårta med svarta blommor. AHHH...att man aldrig kan bestämma sig! :-)

    SvaraRadera