torsdag 30 september 2010

Klart för ikväll

Så var Me and I partyt avklarat. 4 glada "flickor" blev vi som kollade och tillslut beställde nån liten sak var. Men oj vad fina kläder dom hade nu, önskade jag hade massor med pengar, är nog tur jag inte har det! ;)
Hann baka en väldigt god och saftig äppelkaka innan, den var utan ägg så jag ska ta och prova göra den helt mjölkfri och bjuda Johanna på den. Tycker det är så kul att göra nya saker som Alla mina goa vänner kan äta av! Tycker inte om utbudet av "special" fika som finns, eller snarare inte finns. Man ska inte behöva gå på Krokodil för att få nått annat än chokladbollar att fika. Så svårt är det inte att göra nått mer som är mjölkfritt och nått som är äggfritt!
Hade jag möjlighet och om det bara fanns behov av det så skulle jag sååå gärna starta ett kafé som erbjuder sådant fika, utan att vara vego eller nått sånt. Ett kafé för alla helt enkelt. Eller så gott som alla iaf! Men men, vi har redan alldeles för många fik här som det är. Kan sakna kaféerna som fanns i byn i Skottland där jag var. Tex det här "Aberfeldy Watermill" Där kunde man gå och köpa en stor kopp choklad med grädde och scones med sylt och grädde. Eller bara en skål med soppa och bröd. Hur gott som helst. Speciellt på vintern! Och så kunde man sitta och läsa och bara mysa vid öppna spisen... Suck...
Nåja, nån gång kanske det kan ske här också, drömma kan man iaf!
Nu är det natti natt, ska jobba imorrn och det är Theos första hela dag på dagis. Blir spännande att se hur trött han är imorrn kväll!
Kram alla där ute!

2 kommentarer:

  1. När jag blir miljonär så startar vi ett sådant cafe´, ok ??!! =0). Hoppas allt är bra annars. Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag har ett perfekt recept på en ägg/mjölk/glutenfri kaka kan maila dig receptet

    kram

    SvaraRadera