lördag 2 oktober 2010

Mysigt

John har varit på firmafest ikväll så jag är ensammen hemma. Riktigt mysigt faktiskt. Dock börjar jag bli liiite mörkrädd nu när jag sitter med ryggen mot fönstret. Men ska snart gå och sova.
Theos farmor och farfar hämtade honom på dagis idag eftersom jag jobbade till 18. Det blir så sent för honom annars. Och dom hade visst haft det så mysigt och jag kan inte klaga på att få komma hem till färdiglagad middag och dukat bord med ljus. Tack tack igen!
Sen när dom for tog jag och Theo en mysstund i soffan, han fick en egen skål med majsbågar, kan säga att dom levde inte länge i skålen. Men mysigare än så har vi inte haft på länge. Nu sover han så gott. Sen vi började lämna hans dörr öppen en bit så har han slutat vakna på kvällarna. Han sover som en stock, oavsett om vi står utanför och pratar eller går och lägger oss. Väldigt skönt!
Men nästa gång vi far upp på IKEA blir det nog en nattlampa åt lillskrutten. Kanske en sån här.  
Fast helst skulle jag nog vilja ha en sån här eller den här  

Men dom kostar från 399:- st, så det får nog vänta, kanske till jag har ett jobb iaf. Dom är nämligen mjuka i ytan och barnsäkra så barnen kan ha med sig dom i sängen, ungefär som en snutte! Tycker det låter så trevligt!
Annars så efter att Theo somnade så har jag ätit underbart god vitlökscambozola. Den är helt unerbar. Hade även köpt kex med rosmarin och timjan smak. MUMS! Säger jag bara. Och så hittade jag på ICA två olika färskoster, en med pepparrot och en med paprika och chili. Den med pepparrot var supergod på kexen!
Men nu ska jag avsluta min goda te kopp och krypa ned i sängen innan John ramlar in halvt dyngrak... ;) Eller kanske inte eftersom han går hem från stan. Han lär nog nyktra till en del då! Den som är vaken får se!

Natti natt


2 kommentarer:

  1. Hej:) ja du får gå nästa år:)
    Vi syns ju i november:))
    Åå vilka mysiga lampor:P
    Sköt om er!
    Kraaaam!!

    SvaraRadera
  2. Barbapappalampan var ju hur söt som helst! :)

    SvaraRadera